Toyota Danmark
Rekruttering af flere lærlinge.
Toyota Danmark er en anerkendt del af den internationale Toyota-koncern og en af landets største bilimportører. Som en del af deres ambition om at levere topkvalitet i alle aspekter af deres forretning, står rekruttering og uddannelse af mekanikerlærlinge centralt i at opretholde denne høje standard.
Udfordring.
Toyota Danmark stod over for udfordringen med at rekruttere flere mekanikerlærlinge til deres uddannelsesprogram. De ønskede at formidle den værdi og de unikke fordele ved at blive en del af Toyota-lærlingeprogrammet. Dette omfattede ikke kun det praktiske i uddannelsen, men også den overordnede oplevelse, de kunne forvente, såsom det sociale sammenhold og mulighederne for at arbejde i en stor, international virksomhed.
"TEXTA har hjulpet os med at optimere vores måde at tilrettelægge en mere struktureret kampagne på. Et arbejde, vi selv har forsøgt at udvikle, men hvor vi manglede at tage de sidste skridt til mere målrettet at generere leads."
Løsningen.
Vi udviklede en omfattende videostrategi, der fokuserede på at skabe informative og inspirerende videoer, der talte til potentielle mekanikerlærlinge. Videoerne blev skræddersyet til at tackle forskellige aspekter af lærlingeprogrammet:
En række videoer: Informative videoer, der gennemgik uddannelsesforløbet, hvilke kompetencer der ville blive opnået, og hvordan det ville hjælpe dem med at starte deres karriere som mekanikere. De var samtidig med til at skildre det sociale miljø og det stærke fællesskab blandt Toyota-lærlinge, hvor de kunne dele erfaringer og oplevelser. Det skulle være inspirerende videoer, der fremhævede de mange karrieremuligheder inden for Toyota-koncernen og hvordan uddannelsen ville fungere som et springbræt til en spændende fremtid, samtidig med at det gav en dybere indsigt i Toyota Danmarks historie, kultur og værdier, så potentielle lærlinge kunne forstå virksomheden, de ville blive en del af.
Resultat.
Videoerne kører i øjeblikket som en del af en rekrutteringskampagne af mekanikerlærlinge hos Toyota Danmark. Videoerne bliver delt på Toyota Danmarks websted, sociale medier og rekrutteringskanaler. Potentielle lærlinge vil blive informeret og inspireret af indholdet, som forhåbentligt kan bidrage til en øget interesse og derved flere ansøgninger til lærlingeprogrammet.
Toyota Danmark har nu et stærkt værktøj i form af informative og inspirerende videoer til at rekruttere de bedste talenter og til at dele deres engagement i at uddanne fremtidige mekanikere af højeste standard - og som vi sammen kan forfine for at opnå endnu større succes i rekrutteringen af mekanikerlærlinge.